woensdag, juli 21, 2010

De shampoo is op

In Nederland woonden wij twee straten van een 'Action' af. Action is een winkel die allemaal restpartijen uit heel Europa aankoopt en ze vervolgens tegen spotprijsjes verkoopt. Zo kun je dure parfum voor maar €7 op de kop tikken. Nooit hetzelfde spul in de schappen, maar altijd erg goedkoop.

Toen we al druk aan het inpakken waren voor de container richting NZ, hadden ze plotseling een hele berg van mijn favoriete Dove shampoo op voorraad, voor minder dan de helft van de prijs. Nou kon ik me nog wel herinneren dat in NZ de shampoo redelijk duur was, en op zo'n eilandje is natuurlijk sowieso vast geen fatsoenlijke shampoo te krijgen. En van Dove hebben ze waarschijnlijk helemaal nog nooit gehoord.

Inslaan, dacht ik dus. Even een voorraadje aanleggen voor in NZ. We hebben nu toch een container die die kant opgaat, een doosje shampoo kan er ook nog wel bij. Zo gezegd zo gedaan, en uiteindelijk heeft Emma zo'n 20 flessen met plakband zitten dichtplakken (tegen het lekken), in plastic zakjes zitten doen (ook tegen het lekken) en in een doos gegooid. Ze heeft er zowat een shampoofobie van opgelopen. Ik heb haar in ieder geval sindsdien NOOIT meer Dove shampoo zien gebruiken.

Bij het aanleggen van de voorraad shampoo had ik echter niet helemaal rekening gehouden met de voorraad haar die nog op mijn hoofd aanwezig is. Zoals elke man die zich nog in de ontkenningsfase bevindt had ook ik het aantal overgebleven haren schromelijk overschat. Ik heb dan ook, ondanks dat ik dagelijks mijn haren was, bijna VIER JAAR met al die flessen shampoo gedaan. Niet óp te kríjgen. Als een wonderbaarlijke wassing van de 5000 haren.

Tot vandaag. Het laatste drupje is eruit geperst. De shampoo is op. Mijn haarkameraad is ermee uitgescheiden. Wat nu? Dan maar hier de Dove gaan kopen? Bij elke willekeurige supermarkt die er gewoon schappen vol van blijkt te hebben? Zonder plakbandjes ook nog?

Ik weet het niet. Het voelt toch een beetje onthand. Niet meer vertrouwd. Ik denk dat ik maar terug naar NL verhuis. Terug naar mijn Action. Terug naar mijn shampoo.

Labels:

2 Comments:

At 08:08, Anonymous Maaike said...

Doe als Henk: koop een tondeuse. En het is ook nog lekker fris.

 
At 21:26, Blogger Hanneke said...

Oh jee, en nu?

 

Een reactie posten

<< Home