woensdag, juni 23, 2010

Bavaria-merk nu bekend in NZ

Nou, het hele je-gaat-het-gevang-in-om-een-oranje-jurkje-verhaal heeft ook zijn weg naar NZ gevonden. Bijna een halve pagina in de krant vandaag met grote foto erbij. Nieuw Zeelandse collega's vragen mij wat er nou precies aan de hand was met dat biermerk Bavaria (ze noemden het bij NAAM) en waarom de FIFA daar nou zo'n probleem van maakte. En of het toch allemaal wel goed komt met die lieve dames uit Nederland.

En ik ze maar uitleggen dat de tweede foto met het spandoek "RIGHT. Now first a new dress" door heel NL begrepen wordt als een Bavaria-zin maar door de FIFA waarschijnlijk over het hoofd is gezien. Heerlijk.

Briljante zet van Bavaria, en van de FIFA? "Beetje dom", lijkt me :-)

3 Comments:

At 02:03, Anonymous Anoniem said...

Hoi Erwin, fijn dat je onze slogan kon waarderen! Jawel, ik ben een van de meisjes op de foto :) Weet je nog in welke krant we stonden? Dan kan ik die aan de verzameling toevoegen :) Groetjes!

 
At 08:30, Blogger Erwin said...

Hee wat grappig! Het was "The Press" uit Christchurch, NZ. Stond een grote foto in van de bewuste meisjes in het vak, en een kleinere (een cm. of 8 breed) van jullie. Aan het commentaar dat eronder stond kon ik duidelijk merken dat de ironie niet werd opgevat, want het werd aangegeven als een protestbord zonder de link naar "Zo, nu eerst een Bavaria" te leggen. Maar alle Nederlanders in NZ die die foto gezien hebben lachten zich rot, dat kan ik je verzekeren. En mijn collega's na uitleg ook :-)

 
At 01:00, Anonymous Anoniem said...

haha, cool! we hebben er zelf ook veel lol om gehad :)

 

Een reactie posten

<< Home