maandag, januari 11, 2010

VerhandelMij

De Nieuw Zeelandse versie van Marktplaats/Ebay heet TradeMe. TradeMe is een web site waar je veilingen kunt houden. Aangezien wij gaan verhuizen en tegelijkertijd ons oude boeltje een beetje willen opruimen, werd het tijd om maar eens wat spulletjes te koop aan te bieden. En ik moet zeggen, het werkt toch wel behoorlijk verslavend, die veilingen. Vooral als je ziet wat je hier in NZ nog kunt krijgen voor tweedehands spullen. Wat dacht je van 75 Euro voor een oude verroeste fiets? 25 Euro voor 2 oude houten keukenstoeltjes?

De klap op de vuurpijl was toch wel de verkoop van onze fietshelmen. 2 Jaar geleden kregen we 2 fietsen, en vol goede moed kocht ik toen 2 fietshelmen want die zijn hier in NZ verplicht. Alleen we hebben ze niet echt veel gebruikt. De herenfiets was voor mij net iets te laag (de mensen zijn in NZ gemiddeld ongeveer 10 cm korter dan in NL) en dat trapte heel vervelend. En Emma durfde de weg niet op want je hebt hier geen aparte fietspaden en de automobilisten houden niet echt rekening met fietsers. Een van Emma's collega's zei zelfs een keer in alle ernst dat hij expres zo dicht mogelijk langs fietsers heen reed om ze te laten schrikken of van de weg af te duwen. Zo gaat dat hier.

Dus dan maar niet fietsen. Tenminste, dat voerde ze aan als reden. Stiekum denk ik dat de verplichte helm toch ook wel meespeelde, want die zou haar coupe natuurlijk aardig ruïneren. Maar dat houden we maar even onder ons :-)

Goed, de fietshelmen werden dus op TradeMe gezet. 2 jaar geleden waren ze nieuw 15 Euro. Dat had ik er duidelijk bij gezet. Het eerste bod had ik op 5 Euro gezet, en de "buy now" prijs was 10 Euro. Het bieden begon, en kwam steeds dichter bij de 10 Euro. En ging er gewoon OVERHEEN???!!! Tja, als je meer wilt bieden dan de maximum prijs, mij best. Uiteindelijk kwam het eindbod uit op 12,50 Euro. Voor een helm die nieuw 15 Euro gekost heeft, 2 jaar terug.De andere helm ging ook doodleuk over de "buy now" prijs heen en is uiteindelijk voor 11,50 verkocht.

TradeMe, I love it!!! :-)

Labels: