zaterdag, november 21, 2009

Zoemmm

Hier in NZ hebben ze hommels, net als in NL. Maar hier zijn het niet zo maar hommels, ze zijn ongeveer dubbel zo dik als die in NL. Wat een joekels zeg. Maar goed, dat is niet erg, want hommels zijn leuk. Ze steken vrijwel nooit en ze hebben zo'n lekkere bas-zoem. En dan hebben ze ook nog zo'n lief aaibaar vachtje. Nee, ik mag ze wel, die hommels.

En ze mogen mij ook. Want zo af en toe komt er een hommel die der dagen zat en het leven moe is bij mij uithuilen. Als hommelpsycholoog heb ik al lang ontdekt dat zo'n hommeldepressie vaak gewoon te wijten is aan suikertekort. Na de nodige peptalk zet ik daarom vervolgens de hommel op een schoteltje met honing en hop... daar gaat de stofzuigerslang naar beneden en zuigen maar. Na een paar minuten is hij (of zij) weer helemaal bijgekomen en vliegt weer de wijde wereld in.

Zooooo..... ook weer opgelost.

Labels:

1 Comments:

At 02:12, Anonymous Anoniem said...

Hommelpsycholoog ?
Heb je ook een sofa klaarstaan voor die beestjes ?

 

Een reactie posten

<< Home