zaterdag, januari 30, 2010

Straatcircus

Een jaarlijks terugkerend evenement in Christchurch is het world buskers festival, een 10 dagen durend straattheaterfestival waarbij artiesten uit de hele wereld naar Christchurch komen om daar wat kunstjes te laten zien en vervolgens met de pet rond te gaan.

We waren daar 2 jaar geleden al eens naartoe geweest, en dat was leuk. Maar nu, met onze Tobin - een jongetje van bijna 2 - was het niet echt verstandig te gaan proberen om een half uur op dezelfde plaats te blijven zitten. Ik denk dat er dan iemand anders de show had gestolen dan de artiesten. Als ik hem 10 seconden op schoot heb gehad is het vaak al weer genoeg geweest. :-)

Ik ben dus uiteindelijk maar alleen gegaan, naar twee avondshows. Het weer zat enorm mee, en dat was wel handig want alles vond buiten plaats.

De eerste show was een trapeze- en acrobatenact van het Nieuw Zeelandse Fuse Circus. Dat was erg leuk, vooral omdat het al donker werd en alles sfeervol verlicht werd. Het heette "The Navigators" en ging over een stel mensen op een boot die schipbreuk leden. Tijdens de bootreis en schipbreuk deden ze wat alle bootreizigers normaalgesproken ook zouden doen: aan de trapeze hangen, op elkaar klimmen en idiote sprongen maken. Dus het was net echt.

De tweede show was een fire show van het Britse FlameOz. Vuurhoepels, vuurstokken, vuurzwaarden, en een man met drie ballen. Die ballen balanceerde hij op zijn hand zo dat ze bewogen maar toch stilstonden. Erg apart. Ik weet niet of de show een bepaald thema had want het verhaal was me niet helemaal duidelijk. Maar het ging over vuur, zo veel heb ik nog wel meegekregen. En dat zag er natuurlijk ook erg mooi en spectaculair uit.




In short, I have great nuts.  (kortom, ik heb geweldige noten)