maandag, december 25, 2006

Nog meer banenjacht

Het is af en toe wel een beetje om moedeloos van te worden... het ene bedrijf wil me niet omdat ik teveel software gedaan heb, het andere wil me niet omdat ik teveel hardware gedaan heb, of ze willen me niet omdat ik net niet genoeg ervaring heb met het softwarepakket dat ze gebruiken, of ik heb maar ervaring met systeembeheer van 20 mensen ipv. 100. En als ze me dan technisch goed genoeg vinden dan heb ik niet alle strikvragen over mijn karakter goed beantwoord. En zelfs als ik daar allemaal doorheen gekomen ben en ze zien me helemaal zitten, is er plotseling een 6 maanden aannamestop voor de betreffende afdeling ingesteld... Tja, de baan van solliciteren gaat niet altijd op rolletjes, zoals vele mede-solliciteerders waarschijnlijk kunnen beamen :-)

Maar goed, ondanks alle afwijzingen ben ik stug door blijven solliciteren. Je leert de bedrijven hier een beetje kennen en van elk gesprek leer je ook een hoop. Daarnaast ben ik wat cursussen gaan doen, ik had er nu toch de tijd voor. En huizen bekijken, koken, de was doen, boodschappen doen, afwasmachine vullen en uitruimen, vuilnis buiten zetten, kortom, spelen voor huisman. Dus ik hoefde me in ieder geval niet te vervelen.

Op 5 december kreeg ik een interview voor de baan van technisch auteur, voor het schrijven van handleidingen (je weet wel, die dingen die iedereen meteen weggooit). Ik zou in die baan met zowel hardware- als software-ontwerpers te maken krijgen, en dan hun ingewikkelde verhalen moeten vertalen naar iets dat het gepeupel ook nog kan begrijpen. Aangezien ik zowel hardware- als software-ontwerper geweest ben, kan ik aardig met die lui kletsen, en ik heb in mijn computerondersteuningstaken genoeg oefening gehad in het simpel uitleggen van ingewikkelde materie, en vind dat nog leuk ook. Dus die baan leek me wel wat.

Het gesprek ging hartstikke leuk, we hadden de grootste lol. Ik moest ook commentaar leveren op een recente handleiding van ze, wat ik anders zou doen. Nou, ik heb altijd wel commentaar genoeg op van alles en nog wat, dus ook op hun handleiding ;-) Al met al vonden ze het goed genoeg om me nog een keer uit te nodigen, op dinsdag 19 december.

In het tweede gesprek kreeg ik een soort van IQ-test, kreeg ik allemaal projecten voorgeschoteld die ik in de baan ook zou tegenkomen, en moest ik vertellen hoe ik die zou aanpakken. Ik kreeg ook een rondleiding door de fabriek, en heb degene ontmoet met wie ik het nauwste zou gaan samenwerken. Ook dat ging allemaal prima.

Het ging allemaal zo prima, dat ze me een baan hebben aangeboden! 21 December het contract ontvangen, en op 22 december – de laatste dag voordat de zomervakantie begint - getekend en ingeleverd. 8 Januari kan ik beginnen!! Dat was nog eens een leuk Kerstcadeau!

Het bedrijf heet Dynamic Controls en ze maken van die joystick-besturingen voor op elektrische rolstoelen. Als je binnenkort dus op de snelweg door zo’n rolstoel wordt ingehaald dan heb ik daar waarschijnlijk wat mee te maken ;-) Maar alle gekheid op een stokje, ik vind het ook erg leuk om voor een bedrijf te werken dat gehandicapten helpt. Daarvoor werken geeft denk ik toch meer voldoening dan het ontwerpen van het nieuwste elektronische speeltje. Al met al ben ik er erg blij mee (en Emma ook natuurlijk), dus we gaan een leuke en gezellige Kerst tegemoet!

2 Comments:

At 04:19, Anonymous Anoniem said...

Proficiat!!!! Veel succes. Laat ze daar maar eens een poepje ruiken. :)

 
At 04:44, Anonymous Anoniem said...

Erwin,

Van harte gefeliciteerd, weer een mijlpaal bereikt!

groeten,
Remco

 

Een reactie posten

<< Home