zaterdag, mei 17, 2008

Hartelijk gefelicitaart!

Vandaag is Emma jarig, en omdat onze Huppim nog steeds knus in de buik zit voelde Emma zich niet echt in staat om een lekkere appeltaart te maken. Ze vroeg dus of ik daarmee wilde helpen. Nu had ik nog nooit appeltaart gemaakt maar met de uitgebreide instructies van Emma zou dat helemaal goed komen.

Nou ging het ook uitstekend. Mooi taartje, met gevlochten bovenkant en al. Alleen, toen de taart gebakken was, was ik er niet van overtuigd dat hij aan de onderkant ook gaar was omdat het deeg nog een beetje zacht was. Emma zei dat het wel gaar was maar ik vertrouwde het toch niet helemaal. Niet getreurd, ik heb de taart terwijl hij nog warm was uit de vorm gehaald en los op een rooster gezet en terug in de hetelucht oven gestopt, op maximum.

Tja, en toen kwam de taart er zo uit. Een soort appeltaart-rösti. Geweldig toch? Zoals Jamie Oliver altijd ook al zegt: "it has to look home made"!


PS Emma wil wel even duidelijk stellen dat zij met de taart-uit-de-vorm-op-een-rooster-en-terug-in-de-oven-aktie
niets maar dan ook niets te maken had :-)

1 Comments:

At 17:45, Blogger Marja said...

Happy birthday to you. Gefeliceerd
en ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad. MMm lekkere taart

 

Een reactie posten

<< Home