dinsdag, februari 17, 2009

De eendjes voeren

Ik heb met mijn werk flexibele werktijden afgesproken: ik werk nu 4x9 en 1x4 uur. Die 4 uur werk ik op dinsdag thuis met de laptop. De rest van de dag kan ik lekker met Tobin bezig zijn, zo ziet hij ook nog een keer iets van me.

Aangezien het nu nog steeds zomer is ga ik vaak met hem in de wandelwagen op dinsdag de eendjes voeren bij een riviertje op ongeveer 1 km van ons huis. Brood genoeg, want een supermarkt bij ons in de buurt prijst al zijn verse dagbroden elke avond om 19:30 af naar maar 50 Eurocent per stuk. En natuurlijk, als Nederlander ben ik daar als de kippen bij en laad mijn halve karretje dus vol. Wel met een hoop witbrood, maar dat is dan weer lekker voor de eendjes. Soms gooi ik een compleet ongesneden brood de rivier in, dat geeft een lekker spektakel tussen de eenden en de meeuwen (ja, mannen worden nooit echt volwassen en ik dus ook niet).

Vandaag werd het wat later voordat ik met Tobin weg kon, en toen Emma thuiskwam zijn we daarom met zijn drieën naar de eendjes gegaan. Dat was wel weer gezelli.


Labels: