zondag, september 06, 2009

Vaderdag

In Kiwiland zitten we aan de onderkant van de wereld. Het is dus de wereld op zijn kop... Kerst in de zomer, dag tijdens de NL nacht, ander eten, andere huizen, andere manier van de hond uitlaten, ... en ook Vaderdag is op een andere dag dan in NL, het was vandaag. Dus ben ik vanochtend eens lekker in de watten gelegd. Ik kreeg van Tobin een mooie tekening en een sleutelhanger met digitaal fotolijstje. Kan ik mooi zijn foto's allemaal in stoppen :-)

Maar ja, we zaten wel in een motel en moesten al om 10:00 het veld ruimen dus ik kon niet al te lang in de watten blijven liggen. Auto weer ingeladen, en bovenlangs via de Lewis Pass en Hanmer Springs weer teruggereden naar Christchurch. Vlak voor Hanmer Springs hebben we ons avondeten - wijn met toastjes brie en paté - in de avondzon bij de Hanmer rivier opgegeten. Wat een leven... :-)

Na het eten ben ik met Tobin naar de rivier gelopen, om wat stenen in het water te gooien. Ik dacht dat hij het wel leuk zou vinden als ik er een paar in zou gooien. Nou, hij vond het zo leuk dat hij onmiddellijk zelf allemaal kiezeltjes ging pakken en in het water gooien. Ik stond versteld! Samen met papa stenen in het water gooien. Schoenen nat en koud, mouwen nat en koud, maar een LOL!!!

Helaas, aan alle dingen komt een eind en dus ook aan het stenen gooien, en aan het weekendje weg. Om een uur of 7 waren we weer terug thuis. Met een uitgeputte Tobin, die zo blij was weer thuis te zijn dat AL zijn speelgoed tevoorschijn werd gehaald. Hij wist van gekkigheid niet meer met welk stuk speelgoed hij nou moest spelen, hij had ze allemaal zo lang gemist dat hij even met ALLES moest spelen. Na een flesje gleed hij voldaan in zijn bed en viel lekker in slaap. Oost West, thuis best... :-)

Labels: