dinsdag, februari 06, 2007

48

Mijn kiezen hebben de leuke eigenschap om als ze eenmaal gevuld zijn langzaam dood te gaan en vervolgens te gaan ontsteken. Dat was nu gebeurd met een van mijn verstandskiezen. En toen moest-ie er dus uit. Gewoon even naar de tandarts om hem te laten trekken, toch? Nou, ik was natuurlijk weer eens een speciaal geval.

Het bleek dat mijn kaakzenuw vlak langs de wortelpunten liep. Als de kies zou breken en de tandarts de punten eruit zou moeten boren was er kans dat de zenuw beschadigd zou raken. En als dat gebeurt dan heb je permanente verdoving in je kaak. Dad iw bied wo hambib :-)

Dus ondanks een fiks prijskaartje (minstens NZ$700, en tandartskosten en kaakchirurgie zijn hier praktisch niet verzekerd) dan toch maar een verwijzing naar de kaakchirurg. Kaakchirug gebeld. Geen plek tot 1 Maart. Hmmm... ik zat al onder de antibiotica om de ontsteking onder de knie te krijgen, maar om nou een maand lang antibiotica te slikken was ook niet zo'n leuk vooruitzicht. Ook niet omdat de ontsteking toch best behoorlijk zeer deed, en bleef doen, antibiotica of niet.

Toen ik vrijdag de tandarts belde voor de derde kuur antibiotica was hij het zat, en heeft hij maar wat vriendjes opgebeld. Bleek een van zijn vriendjes een Indiase tandarts van een jaar of 40 te zijn die volwaardig kaakchirurg was, maar wiens opleiding en ervaring in NZ niet erkend werd (dat is echt idioot hier, ze lopen te roepen dat ze dat soort mensen nodig hebben en vervolgens moeten ze hun opleiding vrijwel helemaal overdoen als ze hierheen komen). Hij had de tandartsopleiding al afgerond, dus nu werkt hij als tandarts. Die was dus volledig in staat om mijn kies er op een goede manier uit te krijgen. Ik kon er maandag al terecht.

Hele aardige vent, en erg vakkundig! Hij kreeg de kies eruit zonder te hoeven snijden (in NL is mijn andere verstandskies door een kaakchirurg eruit gehaald en dat werd een bloedbad omdat de kies zo bros was. Betere kies nu... of betere kaakchirurg??). In 10 minuten was alles gepiept... En ipv. $700 was het maar $250.
En hier is-ie dan:

Labels:

7 Comments:

At 04:54, Anonymous Anoniem said...

48
Stuks? Meter? Nanometer? Gram? Liter?

Jullie maken me wel nieuwsgierig. Verklaar u nader. :)

 
At 00:32, Anonymous Anoniem said...

48....KILOGRAM! zeker.
dat zal flink zeer gedaan hebben.

Maaike

 
At 00:32, Anonymous Anoniem said...

...en van wie is die kies?

 
At 14:34, Anonymous Anoniem said...

Nee mensen, 48 dollar om te laten verwijderen!!! Toch????

Sjon

 
At 15:43, Blogger Erwin said...

Kies nummer 48. Ja maar... we hebben toch helemaal geen 48 kiezen? Nou ikke wel ;-)

Maar zo gebruikt de tandarts het... 4 voor het vierde kwadrant rechtsonder, 8 voor tand nummer 8. Dus, weet je dat ook weer :-)

Maar goed, het was dus mijn verstandskies rechtsonder (voor mij). En 48 dollar... dat zou je willen... maak er maar 250 van!

 
At 23:02, Blogger Harmen said...

Volgens mij maakt de maat, het gewicht, of wathever nix uit voor de prijs die je ervoor moet bedalen.:P Hoe rot hij dr ook uit ziet. jammer Erwin, geen korting dus!

Harmen

 
At 07:20, Anonymous Anoniem said...

Leuk zo'n foto van een kies en een afgefikt matras, eindje verderop.... maar dat kasteel waar jullie in wonen krijgen we dat ook nog te zien??????
of is dat een kruising tussen het matras en de kies????

groet Imke

 

Een reactie posten

<< Home